Beállítások és aerodinamikai újítások az Ausztrál Nagydíjra
A száguldó cirkusz csapatai a bahreini és a maláj futamokat követően az elmúlt hétvégén az Ausztrál Nagydíjon mérték össze erejüket. Néhány csapatnak az FIA utasítására módosítani kellett az autóján.
Hátsó légterelő szárny
|
McLaren MP4-21 - Hátsó légterelő szárny (Ausztrál Nagydíj, 2006) |
A wokingi csapat a melbourne-i futamra az FIA utasítására módosította az autók hátsó légterelő szárnyát. A fejlesztésnél elsősorban a függőleges lezáró lemezek kialakítására összpontosítottak a mérnökök. A szárny vízszintes elemei mögött, a lezáró lemezeken kisebb kivágásokat alakítottak ki. Ennek következtében az oldalsó turbulens légáramlatok által keltett erőhatások csökkentését sikerült megvalósítaniuk, vagyis redukálták a nagyobb sebesség hatására fellépő terhelés miatti szárnyelhajlás mértékét.
Mindezek mellett a légterelő elem merevségének elősegítéséhez a korábbi futamokon alkalmazott megoldásokkal ellentétben más módon valósították meg a vízszintes szárnyelemek és a függőleges lezáró lemezek csatlakozási módját is. |